השקעות נדל"ן- הכנסה פאסיבית וראיית הנולד
על מנת למנף את ההון שלכם ולייצר הכנסה פאסיבית קבועה תצטרכו להתחשב בהון ההתחלתי שלכם. הוא יהווה את הפרמטר המרכזי ברכישת נדל"ן להשקעה ובכלל. יש להבדיל בין נכס מסחרי לנכס למגורים. נכסים מסחריים כגון חנויות, משרדים ומחסנים יהיו נכס זול יותר ובמיקום בו המסחר גדל ויש דרישה למרכזי מסחר ותעשייה, או עתיד לגדול, עם קצת הבנה וראיית הנולד, התשואה תהיה גבוהה יחסית. נכס למגורים בהכרח יעלה יותר באותו אזור חיוג והסיבות לאטרקטיביות שלו יהיו תלויות בנגישות לנתיבי תחבורה, מקומות תעסוקה, קהילה, תשתיות ופיתוח. כאמור ככל שתתקרבו למרכז מחירי הנדל"ן יעלו משמעותית, לפיכך אם ברשותכם סכום נמוך יחסית, זה הזמן לשקול השקעה נדלני"ת בפריפריה, צפון או דרום. בחרו מקומות בהם מחירי הנדל"ן עדיין נמוכים יחסית ובמקביל נמצאים בתנופת בנייה ופיתוח, דבר שיביא בעתיד גם לעליית שווי הנכס שבידכם, מעבר להכנסה החודשית שהנכס יפיק מהשכירות. דוגמאות לכך ניתן למצוא בפרויקטים חדשים במעלות, הממוקמת במחוז צפון ומושכת אליה הרבה משפחות צעירות.
איך לפרסם דירה להשקעה
אם כבר קפצתם למים ורכשתם נכס להשקעה, כעת עליכם לידע את העולם על קיומו ולמצוא את השוכר האולטימטיבי. שזה אומר- שוכר לטווח ארוך, ששומר על הנכס כאילו היה שלו. אז רגע לפני שאתם מפרסמים יש כמה דברים שכדאי לעשות.
- צילום פוטוגני של הנכס בבעלותכם- אם הוא מרוהט, סדרו יפה, הוסיפו קצת צבע וקשטו בעציץ. צלמו תמונות ברורות ומוארות והדגישו את הצדדים הטובים של הדירה.
- כמה מילים על הנכס- אל תחסכו במילים ובתיאור מפורט של הדירה. הדגישו את החוזקות והיתרונות שלה בשוק מול המתחרים. תנו את הערך המוסף- קומה גבוהה, קרבה למקומות אסטרטגיים, בריכות ביתיות, נוף לים, מרפסת שמש, חדשה או משופצת וכו'.
- שלח לחמיך על פני המים- מעבר לפרסום הדירה בערוצים המקובלים הרגילים כגון יד 2 ועיתונות מקומית, בדקו את קיומן של קבוצות ייעודיות ברשתות חברתיות ממוקדות קהל יעד. לדוגמא- אם למשל בבעלותכם דירה בטירת כרמל, יש באפשרותכם לבדוק האם קיימת קבוצה של מחפשי דירות או יד 2 המשויכת לאזור ספציפי זה, פרסמו שם את הנכס שלכם ומקדו את קהל היעד. יש כמובן את הערוץ החופשי שאיננו דורש משאבים מיוחדים- הפיצו את הבשורה שבעל פה לכל מי שרק מוכן לשמוע והשתמשו ברשתות חברתיות.
מאמר זה נכתב עבור קבוצת משה חדיף